Mere og mere af den handel vi foretager os, er begyndt at foregå over internettet. Vi køber alt fra tøj til møbler online, og selv ting som mad og måltidskasser er begyndt at blive en populær salgsvare i diverse online butikker. Dog kan det godt være svært at få skabt en købergruppe, hvis din webshop er opstået af ingenting, og ikke har en fysisk butik at læne sig opad. Her kan du læse gode tips til at få spredt ordet om din online butik.
Sponsorerede opslag på de sociale medier
De fleste mennesker er i dag involveret i sociale medier på den ene eller den anden måde. Mange mennesker har måske en profil på Facebook, mens andre har profiler på alle de tænkelige sociale medier. Derfor er de sociale medier et godt sted at starte, når du skal have fundet nye kunder til din webshop. På sociale medier som Facebook og Instagram, er der en funktion, hvor du kan lave sponsorerede opslag – hvilket vil sige, at du betaler for, at en reklame for din webshop kommer op på startsiden ved en masse forskellige mennesker. Det gælder altså om at lave et godt opslag, som vil fange den målgruppe, du gerne vil have som kunder i webshoppen.
Del goodiebags ud med dine produkter
En anden måde at få din webshop ud i verden, er ved at gå på gaden – i den mest bogstavelige forstand. Du kan tage ned i centrum, i den by hvor du bor, hvor du kan dele ud af de produkter, der bliver solgt i din webshop. Dette kan du f.eks. gøre i en mulepose med logo, hvor du også kan skrive andre oplysninger på, så som din webshops internetadresse. Hvis kunderne godt kan lide dine produkter, kan de jo så gå ind på webshoppen og kigge på de andre produkter.