Skal du til at indrette kontorets kantine, men ved du ikke helt, hvordan du skal indrette den? Så har vi her lavet en liste med 4 tips, som er vigtige at huske på, når du indretter kantinen.
Kantinen er et sted, hvor medarbejderne samles for at spise frokost, og derfor skal de have lyst til at opholde sig der, hvor de kan skabe sociale bånd med deres kollegaer og oplade deres batterier til, når arbejdet igen kalder.
4 tips til hvordan du skal indrette kantinen
Indret kantinen, så alle kan sidde i den
Dette punkt giver nok lidt sig selv, men det er alligevel værd at nævne. Indret kantinen, så der er plads til alle dine medarbejdere kan sidde og spise der. Er der mange mennesker i virksomheden, er rektangulære borde en god løsning, hvor runde borde er gode, hvis du har færre medarbejdere, og du gerne vil give dem de bedste muligheder for samtaler på tværs af bordet.
Vælg materialer i god kvalitet, som samtidig er praktiske og funktionelle
Det er vigtigt, at du vælger indbydende møbler, som samtidig er praktiske og funktionelle. En anden vigtigt ting er, at materialet kan rengøres og er slidstærkt.
Sørg for altid at have de essentielle ting
Her tænker vi eksempelvis på mælkebrikker, kaffe, te, sødemidler, fløde m.m. Især mælkebrikker løber man tit tør for, hvis man ikke er opmærksom, da mange bruger dem.
Derfor kan det være en fordel at købe flere kartoner hjem til kontoret, også af andre varer til kontoret så man ikke løber tør af de essentielle ting, som mange bruger i dagligdagen, men som mange måske ikke tænker over, før de ikke er der længere. Mælkebrikker er gode at have stående i kantinen, så medarbejderne kan putte mælk i kaffen, teen m.m. Mælebrikker har en længere holdbarhed end mælkekartoner, derudover så er de lavet i portionsstørrelser, som er perfekt til en kop kaffe.
Brug den ekstra plads til samvær og afslapning
Har I plads tilovers i kantinen, kan det bruges til et loungeområde eller et hyggehjørne for medarbejderne. Du kan også sætte bordfodbold eller bordtennis op. Så kan medarbejderne bruge stedet efter arbejde eller i pauserne til at styrke deres sociale relationer.