Flere folk vælger i dag at købe tøj over nettet. Dette skyldes, at webbutikkerne er åbne døgnet rundt – lige når det passer kunderne. Mange fysiske butikker har i dag valgt at åbne en online butik også for, at salget af tøjet kan foregå via nettet. Du kan derfor at gode grunde åbne en hjemmeside, som kan hjælpe med at sælge dit tøj.
Tips og tricks
Online har kunderne svært ved at spørge medarbejderne om hjælp med hensyn til størrelse, pasform, og hvordan tøjet sidder. For at din hjemmeside kan hamle op med det, kan du sørge for at tage gode produktbilleder. Produktbillederne skal være med til at sælge varen, da kunden ikke har mulighed for at prøve tøjet på i en fysisk butik. En størrelsesguide med mål til de forskellige størrelser, er med til at hjælpe kunderne, så de ikke køber forkert størrelse. Hvis du har modeller, som er iført noget, kan det være en god ide at skrive i en lille note på siden, hvilken størrelse modellen er iført. Det er med til at danne et billede for kunden om størrelserne på tøjet.
Beskrivelse af tøjet
Salg af tøj online kræver en beskrivelse, som fortæller nærmere om stoftype, og hvor mange grader tøjet må vaskes på. Normalt har kunderne i den fysiske butik mulighed for selv at kigge på mærket, men kunden kan ikke mærke på varen over nettet. Mange kunder kan ofte sidde med en masse spørgsmål, som de gerne vil have svar på inden, at de foretager sig et køb. Beskrivelserne af tøjet, skal være detaljeret og svare på spørgsmålene. Tænk over spørgsmål, som en kunde kan finde på at stille, og spørg andre til råds.
Tendensen er i dag, at hjemmesider hjælper med at sælge virksomheders tøj. Du kan derfor hoppe med på den bølge for at øge din omsætning. Hvis du ikke har udviklet en hjemmeside til din butik endnu, kan du læse mere her.