Driver du en netbutik, så ved du helt sikkert også, at mærkedage er en god lejlighed til at få nogle nye kunder i butikken. Der kommer løbende flere mærkedage til Danmark, og som e-handler kan det godt være en smule svært at holde styr på dem alle. Her får du 3 af de vigtigste mærkedage, som du skal kende og eksekvere på.
Black Friday – Sidste fredag i november
Black Friday er en af de største handelsdage herhjemme. Som e-handler er du nødt til at tage denne dag seriøst, ellers risikerer du at miste kunder til dine konkurrenter. Hvis du som indehaver en webshop skal have succes på Black Friday, kan det være en fordel at være ude med dine tilbud i god tid. Gør dem så synlige for din målgruppe som muligt – eksempelvis på sociale medier, i dit nyhedsbrev eller med bannere på din hjemmeside. Husk på at dine kunder bliver bombarderet med tilbud op til Black Friday. Er du ikke selv aktiv her, risikerer du, at dine kunder glemmer dig.
Valentinsdag 14. februar
Valentinsdag er en relativt stor dag herhjemme for de netbutikker, der kan køre en god vinkel på Valentinsdag. Det gælder for eksempel tøjbutikker, smykkebutikker og så videre. Hvis du skal have succes på Valentinsdag, kan det være en god idé at vælge en mere romantisk vinkel på dine varer. Sælg drømmen om at din kunde skal gøre sin partner glad med lige præcis dine varer. Det er ikke alle netbutikker, hvor Valentinsdag er relevante, og derfor kan du godt lave noget billig reklame på dagen.
Singles Day – 11. november
Vi har taget Singles Day med her i oversigten, fordi det er en ny mærkedag herhjemme, som du skal kende. Singles Day er den absolut største shopping dag i Kina, og den vokser også stille og roligt herhjemme. Det er ikke usandsynligt, at vi i fremtiden vil se Singles Day som en af de markante dage herhjemme. Derfor er det også en dag, som du skal skrive dig bag øret. Indtil videre kan du udnytte Singles Day Danmark, hvis dine konkurrenter ikke gør det. Det kan være en god måde at få nogle nye kunder ind i butikken på. Gør opmærksom på dig selv på dine sociale medier, i dit nyhedsbrev og så videre. Vær gerne ude i god tid, så du er sikker på, at dine kunder når at skrive sig bag øret, at du afholder Singles Day.